همه چیز درباره هاپکیدو
نوشته شده توسط : melika

در ادامه بحث آموزش هنر های رزمی در این بخش می خواهیم در مورد ورزش رزمی با عنوان هاپکیدو برای شما مطالبی را ارائه دهیم این نوع ورزش از نوع هنر های رزمی کره و از انواع دفاع شخصی می باشد این ورزش رزمی یکی از ورزش های تلفیقی با ورزش های دیگر محسوب می شوددر ادامه مبحث در مورد این ورزش توضیحاتی را بیان خواهیم کرد .

 

 

مقدمه

هاپکیدو بر سه اصل استوار است: اصل آب، اصل دایره و اصل هماهنگی. در اصل آب، شما حرکات خود را به روانی آب انجام می‌دهید و انرژی را فقط در جهت درست و بهینه استفاده می‌کنید مانند خروش و حرکت آب در رودخانه، اصل دایره به معنی تغییر جهت انرژی به صورت دایره وار است، به طوری که فعالیت شما در طول دفاع یا حمله در یک توپ انرژی نگه داشته می‌شود و اصل هماهنگی به معنی تناسب فکر و بدن است.

 

هاپکیدو چیست:

“هاپکیدو: راه و روش هماهنگ کردن انرژی و قدرت جسمی وذهن انسان برای هرفرد”

 

کلمهٔ هاپکیدو به معنی هماهنگی (هاپ) نیروی درونی (کی) و روش (دو) است. بر این اساس با استفاده از این فنون می‌توان از نیروی حریف علیه خودش استفاده کرد. این رشته علاوه بر دفاع شخصی بر انضباط روحی و جسمی برای خودسازی تأکید دارد.

 

Hap: means Unify or coordinate: هماهنگ کردن

ki: means mental and/or physical energy: انرژی جسمی/ذهنی

do: means a way of life, or the path or way of coordinating: راه و روش هماهنگی

هاپکیدو هنرمشرق زمین وعصاره تمام ورزشهای رزمی است.هنررزمی هاپکیدو با استفاده ازقوای جسمی وقوای ذهنی وتقویت آن وبا استفاده از مهارتها و تکنیک های آن و دانستن نقاط ضعف وحساس بدن و فشاربروی نقاط حساس وعصبی بدن، با قفل کردن وشکستن مفاصل به فرد مهارتها و فنون لازم برای دفاع از خود درهرشرایطی وبا هر آمادگی جسمانی وقدرت بدنی را می دهد وبا اقرایش اعتماد به نفس قدرت درونی وروانی افراد را تقویت و قوی می کند.هیچ گونه محدودیت سنی و ضعف جسمان ندارد و درتمام سنین ازکودک گرفته تا فردسالمند می تواند با استفاده ازآموزش فنون هاپکیدو بهره گرفته وازخود درهر شرایطی دفاع کند.این هنررزمی علاوه بر ورزش که برای سلامتی افراد مفید می باشد برای همه بویژه برای قشرآسیب پذیر جامعه بخصوص برای بانوان وکودکان وجوانان که همه روزه درمعرض خطر میباشند، بسیارلازم، مفید وکاربردی می باشد.

ادامه مطلب.....





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: